Onsdagen den 12 maj gästade professorn vid Hälsouniversitetet i Linköping och överläkaren Fredrik Nyström nätverksträffen Teknobar i Passagen i Linköping.
Fredrik Nyström berättade under kvällen om sina uppmärksammade och omdebatterade forskningsrön kring kost och hälsa. Studierna tyder på att det inte är så farligt att dricka t ex rödvin och äta fet mat som det gjorts gällande. I en del fall förbättras t o m värdena för bl a blodfetter vid intag av fettrik mat och förekomsten av hjärt- och kärlsjukdomar förefaller minska vid intag av rödvin.
Drygt 75 personer samlades för att lyssna till Fredrik Nyströms föreläsning och för att sedan avnjuta bl a en medelhavsbuffé och (förstås) dricka ett glas vin.
Teknobar är en mötesplats för yrkesmänniskor i Linköpings näringsliv och akademiska värld och sponsras av Tekniska Verken, Östgöta Brandstodsbolag, 4:e Storstadsregionen och Skill.
Teknobar finns också på Facebook.