plan

Policy, strategi och plan

All kommunikation måste utgå från vilka mål man vill uppnå

Utgångspunkten för all kommunikation är vilka mål man vill uppnå. Enskilda kommunikationsinsatser kan självklart vara bra, men ska företagets samlade kommunikation få full effekt krävs styrning i form av en övergripande policy, strategi och plan för kommunikationen.

Först då dessa dokument är på plats kan företaget bedriva ett proaktivt kommunikationsarbete och inte bara reagera på olika situationer man ställs inför. Affärsplanen är ett bra dokument att utgå från när man formulerar de övergripande kommunikationsmålen. Även för enskilda kommunikationsaktiviteter och projekt är det viktigt att ta fram en plan.

Aktuellt

26 september, 2023
Istället för dystopi
Ökad mobilitet i fokus
27 april, 2023
Svensk ekonomi bättre än förväntat
23 mars, 2023
Välbesökt frukostmöte Skyline med Saab i fokus
8 februari, 2023
Indiskt-svenskt tema i två städer
29 december, 2022
Lyckad premiär för hybridmöte
18 november, 2022
De största kriminella hoten…..
Nyhetsarkiv