plan

Policy, strategi och plan

All kommunikation måste utgå från vilka mål man vill uppnå

Utgångspunkten för all kommunikation är vilka mål man vill uppnå. Enskilda kommunikationsinsatser kan självklart vara bra, men ska företagets samlade kommunikation få full effekt krävs styrning i form av en övergripande policy, strategi och plan för kommunikationen.

Först då dessa dokument är på plats kan företaget bedriva ett proaktivt kommunikationsarbete och inte bara reagera på olika situationer man ställs inför. Affärsplanen är ett bra dokument att utgå från när man formulerar de övergripande kommunikationsmålen. Även för enskilda kommunikationsaktiviteter och projekt är det viktigt att ta fram en plan.

Aktuellt

28 november, 2018
Frukostmöte med klimatförändringen i fokus
29 oktober, 2018
Besök av Kanadas ambassadör
8 oktober, 2018
Mediaträning förbereds
28 september, 2018
Stay active – så blir du framgångsrik på Instagram, del 3
Överbefälhavaren talade på frukostmöte
Erichs genomfört ännu en enkätundersökning
Fullsatta lunchmöten
Nyhetsarkiv