plan

Policy, strategi och plan

All kommunikation måste utgå från vilka mål man vill uppnå

Utgångspunkten för all kommunikation är vilka mål man vill uppnå. Enskilda kommunikationsinsatser kan självklart vara bra, men ska företagets samlade kommunikation få full effekt krävs styrning i form av en övergripande policy, strategi och plan för kommunikationen.

Först då dessa dokument är på plats kan företaget bedriva ett proaktivt kommunikationsarbete och inte bara reagera på olika situationer man ställs inför. Affärsplanen är ett bra dokument att utgå från när man formulerar de övergripande kommunikationsmålen. Även för enskilda kommunikationsaktiviteter och projekt är det viktigt att ta fram en plan.

Aktuellt

15 juni, 2021
Riksbankschefen levererade
3 maj, 2021
”Skyline goes web” är tillbaka
25 mars, 2021
Webbsänt möte på Louis De Geer
3 februari, 2021
Sveriges handelsrelationer med UK efter Brexit
17 december, 2020
Uppskattade webbmöten i december
27 november, 2020
Ekonomin var på tapeten
7 oktober, 2020
Klimatförändring i Östergötland
Nyhetsarkiv