medierelationer

Medierelationer

Verktyg för att nå ut i mediebruset

Det är inte alltid lätt att få ut positiva nyheter om ett företag. Media bombarderas ständigt med pressmeddelanden, inbjudningar till presskonferenser, reportageförslag etc. För att hävda sig i konkurrensen gäller det att man har något intressant att erbjuda.

Att skapa goda relationer till media är viktigt för företag, myndigheter, organisationer och offentliga personer. Erichs Communications har gedigen kunskap om hur media fungerar. Flera av oss har arbetat som journalister, andra i informatörsroller med täta mediekontakter.

För att få önskad uppmärksamhet krävs ett professionellt, systematiskt och långsiktigt arbete med mediekontakter. Allt måste samverka; bedömning av relevans, innehållets utformning, timing och val av kanal och målgrupper. I företagets mediestrategi ingår också att ha en beredskap för oönskad uppmärksamhet i media.

Aktuellt

20 januari, 2020
Doing business with China
20 december, 2019
Globalt företag med lokalkännedom
Initierad kunskap och många frågor om 5G
16 november, 2019
Besök av rikspolischef Anders Thornberg
11 november, 2019
På Scen borrade ner i klimatförändring o energiomställning
26 juni, 2019
Landsomfattande enkätundersökning genomförd
EU-parlamentariker utfrågade
Nyhetsarkiv