medierelationer

Medierelationer

Verktyg för att nå ut i mediebruset

Det är inte alltid lätt att få ut positiva nyheter om ett företag. Media bombarderas ständigt med pressmeddelanden, inbjudningar till presskonferenser, reportageförslag etc. För att hävda sig i konkurrensen gäller det att man har något intressant att erbjuda.

Att skapa goda relationer till media är viktigt för företag, myndigheter, organisationer och offentliga personer. Erichs Communications har gedigen kunskap om hur media fungerar. Flera av oss har arbetat som journalister, andra i informatörsroller med täta mediekontakter.

För att få önskad uppmärksamhet krävs ett professionellt, systematiskt och långsiktigt arbete med mediekontakter. Allt måste samverka; bedömning av relevans, innehållets utformning, timing och val av kanal och målgrupper. I företagets mediestrategi ingår också att ha en beredskap för oönskad uppmärksamhet i media.

Aktuellt

7 augusti, 2017
Terrorhoten berör både företag och personer
12 april, 2017
Näringslivsminister Mikael Damberg
1 februari, 2017
Sachsenhausen, SAS och minnesdagen för Förintelsens offer
21 november, 2016
Konsten att spegla
29 oktober, 2016
En enda stor cirkus
31 maj, 2016
Magnus Hall gästade På Scen i Norrköping 13 maj
4 april, 2016
Sista delen i presentationsteknik (del 5): Efterarbetet
Nyhetsarkiv