medierelationer

Medierelationer

Verktyg för att nå ut i mediebruset

Det är inte alltid lätt att få ut positiva nyheter om ett företag. Media bombarderas ständigt med pressmeddelanden, inbjudningar till presskonferenser, reportageförslag etc. För att hävda sig i konkurrensen gäller det att man har något intressant att erbjuda.

Att skapa goda relationer till media är viktigt för företag, myndigheter, organisationer och offentliga personer. Erichs Communications har gedigen kunskap om hur media fungerar. Flera av oss har arbetat som journalister, andra i informatörsroller med täta mediekontakter.

För att få önskad uppmärksamhet krävs ett professionellt, systematiskt och långsiktigt arbete med mediekontakter. Allt måste samverka; bedömning av relevans, innehållets utformning, timing och val av kanal och målgrupper. I företagets mediestrategi ingår också att ha en beredskap för oönskad uppmärksamhet i media.

Aktuellt

11 november, 2019
På Scen borrade ner i klimatförändring o energiomställning
26 juni, 2019
Landsomfattande enkätundersökning genomförd
EU-parlamentariker utfrågade
15 maj, 2019
Talman Andreas Norlén på besök
27 februari, 2019
Intressanta möten i början av året
8 januari, 2019
Frukostmöte På Scen 18 december
Frukostmöte Skyline 17 december
Nyhetsarkiv