medierelationer

Medierelationer

Verktyg för att nå ut i mediebruset

Det är inte alltid lätt att få ut positiva nyheter om ett företag. Media bombarderas ständigt med pressmeddelanden, inbjudningar till presskonferenser, reportageförslag etc. För att hävda sig i konkurrensen gäller det att man har något intressant att erbjuda.

Att skapa goda relationer till media är viktigt för företag, myndigheter, organisationer och offentliga personer. Erichs Communications har gedigen kunskap om hur media fungerar. Flera av oss har arbetat som journalister, andra i informatörsroller med täta mediekontakter.

För att få önskad uppmärksamhet krävs ett professionellt, systematiskt och långsiktigt arbete med mediekontakter. Allt måste samverka; bedömning av relevans, innehållets utformning, timing och val av kanal och målgrupper. I företagets mediestrategi ingår också att ha en beredskap för oönskad uppmärksamhet i media.

Aktuellt

27 november, 2020
Ekonomin var på tapeten
7 oktober, 2020
Klimatförändring i Östergötland
7 september, 2020
Universitetets nye rektor frågades ut
28 augusti, 2020
Höstens första Skyline
23 juni, 2020
Websänt arrangemang i Norrköping
12 juni, 2020
Skyline goes web
24 februari, 2020
Holmens koncernchef på besök
Nyhetsarkiv