medierelationer

Medierelationer

Verktyg för att nå ut i mediebruset

Det är inte alltid lätt att få ut positiva nyheter om ett företag. Media bombarderas ständigt med pressmeddelanden, inbjudningar till presskonferenser, reportageförslag etc. För att hävda sig i konkurrensen gäller det att man har något intressant att erbjuda.

Att skapa goda relationer till media är viktigt för företag, myndigheter, organisationer och offentliga personer. Erichs Communications har gedigen kunskap om hur media fungerar. Flera av oss har arbetat som journalister, andra i informatörsroller med täta mediekontakter.

För att få önskad uppmärksamhet krävs ett professionellt, systematiskt och långsiktigt arbete med mediekontakter. Allt måste samverka; bedömning av relevans, innehållets utformning, timing och val av kanal och målgrupper. I företagets mediestrategi ingår också att ha en beredskap för oönskad uppmärksamhet i media.

Aktuellt

28 november, 2018
Frukostmöte med klimatförändringen i fokus
29 oktober, 2018
Besök av Kanadas ambassadör
8 oktober, 2018
Mediaträning förbereds
28 september, 2018
Stay active – så blir du framgångsrik på Instagram, del 3
Överbefälhavaren talade på frukostmöte
Erichs genomfört ännu en enkätundersökning
Fullsatta lunchmöten
Nyhetsarkiv